poniedziałek, 3 marca 2014

Jak zrobić taśmy typu TRX ?

Cześć, po ostatnim poście pojawiły się pytania jak zrobiłem własne taśmy do treningu w podwieszeniu dlatego postanowiłem spełnić prośbę kilku osób i opisać krok po kroku jak się za to zabrałem.



1. Taśmy -   swoje zakupiłem w leroy merlin, takie same powinniście dostać w castoramie czy obi. Są to pasy do mocowania bagażu, każdy z nich ma wytrzymałości 200kg, dodatkowo mają metalową klamrę dzięki której pas nie wysunie się ( wieszałem się na 1 pasie przy wadze 82kg wszystko było ok) i błyskawicznie można regulować długość, w zależności od wykonywanego ćwiczenia.

2. Mocowanie taśm  - taśmy zamocowałem na 1 karabińczyku nie jest to rozwiązanie podobne do oryginalnego TRX'a ale sprawdza się bardzo dobrze.

3. Uchwyt - na szczęście, że mam bardzo tolerancyjną dziewczynę której nie przeszkadza wystający hak z sufitu w salonie :) dodatkowo konstrukcja z żelbetonu jest tak wytrzymała, że nie muszę się obawiać o wyrwanie haka. Do mocowania wykorzystałem kotwę rozprezną moja miała rozmiar 14, ale 12-nastkę będzie łatwiej zamontować i tak samo utrzyma Wasz ciężar ciała. Możecie dodać do tego jeszcze kotwę chemiczną i wtedy maksymalne obciązenie to ponad 1000kg. Do zamocowanej kotwy przykręciłem nakrętkę oczkową wieszam na niej karabińczyk i mam szybki montaż tasm lub gruszki refleksówi


Przez to, że wybrałem rozmiar kotwy 14, rozwiercałem otwór wiertłem 12. Nie wszystko poszło po mojej myśli. Wywierciłem za płytką dziurę a kiedy poszerzyłem ją do odpowiedniej wielkości postanowiłem sprawdzić czy kotwa wejdzie, dobiłem ja lekko młotkiem i .... nie mogłem jej wyjąć. Przez to tylko czeka mnie szpachlowanie bo pokaleczyłem sufit :/ Po godzinie zmagań dokręciłem śrubę, zamocowałem nakrętkę i zrobiłem pierwszy trening na nowym mocowaniu :) Moja rada - nie używajcie kołków rozporowych z plastiku, za pierwszym treningiem było ok, a na kolejnym wyrwałem go z sufitu spadając na podłogę :)

4. Uchwyty treningowe - Pierwotnie miałem zamiar kupić obręcze do gimnastyki sportowej ale cena 200zł była dosyć wysoka. Na szczęście w oczy rzucił mi się stary ekspander z którego wykorzystałem rączki i przeciągnąłem przez nie pas, dzięki temu mam wygodne plastikowe uchwyty zarówno na ręce jak i nogi.


Koszty zrobienia moich taśm to:
  • taśmy - 24zł
  • karabińczyk - 6zł
  • kotwa - 7zł
  • nakrętka oczkowa - 13zł
Razem - 50zł

Możecie to zrobić taniej ale po pierwszym upadku stwierdziłem, że lepiej kupić mocniejsze śruby i być pewnym, że moja twarz i zęby pozostana całe :) 


Na koniec wrzucam dla Was film jak zrobić sprzęt od zera, jedna rada, do wykonaniu uchwytów urzywajcie rurek o grubych sciankach aby nie pękały prze napięciach pasów.




Życze Wam powodzenia i wymarzonej formy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz